Pre Gatebil update 23.aug

September 6, 2018
0

Øyvind Slinde har funne bil til neste års TurboTour. Men nokon burde jo absolutt ha bygd ein driftebil av denne. //
Øyvind Slinde has found the perfect car to make into a driftcar. The national Norwegian treasure Il Tempo Gigante.


Arve F. Brekkhus, aka Pluto Performance, handlar ikkje pakkar, men containerlass. //
Arve F. Brekkhus, aka Pluto Performance, doesn’t order car parts in packages, but in containers.

Her er det ikkje mangel på skills. //
The skill level of this guy is through the roof. Washing and preparing a top.


Kenneth Nornes fiksar dullar med driftemissilen sin. //
Kenneth Nornes has installed a hydraulic handbrake in his drift missile.

Klar for testing. //
Ready for testing.

Du visste kanskje ikkje at Kenneth er skap-VAG-entusiast? Han påstår han ikkje er det, men vi tek han stadig på fersken i det han tafsar på VAG. //
Kenneth says he hates VAGs, but we always catch him red handed fiddling some VAGs.

Og med mange VAG inn på verkstaden, kjem det også peng. Desse må jo ut att på eit vis. Ny trøsykkel vart løysninga. //
With a lot of VAGs in the shop, he ‘s making money like a king. And thus, buying a new bike is in order.

Jomfruturen? //
The maiden voyage?

Klar for Gatebil! //
Ready for Gatebil!


Brynjar Skahjem og hans 2JZ BMW E30 har lada godt opp til Gatebil. //
Brynjar Skahjem and his 2JZ BMW E30 preparing for Gatebil.


Christian Bakkerud ser ut til å stille i show and shine klassen også i år. Polering på gang. //
Christian Bakkerud polishing his V8 Nissan Cefiro. Looks like he is running for the “show and shine” category as well.

Eit godt sveiseapparat fiksar det meste. //
When a bolt tries to act up – get the welder!

Snikreklame. //
And now a quick commercial break.

Nervepirrande?
First start up after engine fire. Looks good.

Diesel til Cefiroen? //
Filling up diesel for the Cefiro?

Gatebil next!


Sander Ertvaag er veldig klar for Gatebil. Han har ikkje fått køyrd så mykje denne sesongen. //
Sander Ertvaag is extremely ready for Gatebil with his 1JZ S13.


Kim Søndergaard har jobba hardt etter havariet sitt “niri låndi”. //
Kim Søndergaard has worked hard after his engine failure this summer.

Viktig å holde seg hydrert. //
Important to stay hydrated while working. Mmmmmmmmh… Beeeeeeeer.

Ingen skrapdeler her. Kun det beste er godt nok. RFS <3 //
No cheap knock-off parts her. Only the best from RFS Performance.

Klar for oppstart. //
Ready to fire it up.


Ingenting er like skummelt som bremsing. //
Nothing is as nerve wrecking as the dyno.

Genious at work: Reidar Fjøsne Skartun at RFS Performance. In our opinion Norway’s best tuner.

Med 680 whp og 840 wnm i 2JZ’en er Skabben klar for Gatebil. //
With 680 whp and 840 wnm in the 2JZ, the S13 “Skabben” is ready for Gatebil.

Men kva med stakkars Arve som har hjulpe til? Er han brukt opp? Mannen sjølv har beroliga oss med at alt går bra. //
But is looks like it has taken it’s toll for Arve/Pluto Performance? Rest assure, Arve has confirmed that he is alive and well.


Kim Mathisen har misforstått prioriteringa. Det er jo daily’en som skal plukkast deler av. Men ok då… //
Kim Mathisen has gotten his priorities wrong. He is picking parts from his Lexus IS200 driftcar to use on his IS200 daily.


Alvin Lægreid hamstrar dekk til Gatebil. //
Alvin Lægreid is hording tires for Gatebil.

Klar for Gatebil med sin 2JZ 1M. //
Ready for Gatebil with his 2JZ BMW 1M.


Steffen Rudsengen og hans LS har lada opp med litt klar for sprell på open dag hjå sponsor DTE Systems. //
Steffen Rudsengen and his LS powered E-class warmed up for Gatebil at their sponsor DTE Systems’ Open Day.


Saker og ting skjer hjå Ørjan Nilsen, men kva? Kun han sjølv og dei næraste veit. //
Things are happening at Ørjan Nilsens garage. But what? Only himself and his closest knows.

Enda ein driftnerd i show and shine klassen? //
Fixing the livery after tire shrapnels.


Petter Lauvås sitt legendariske dirtdrop med 2JZ R34’en har satt spor i sjel og felg. //
Petter Lauvås’ legendary dirt drop with his 2JZ R34 this summer has left it’s mark on soul and rim.

Let’s go!


Steffen Tveite ser ut til å ha heilt gitt opp driftinga. No skal også trekkbilen selgjast. //
Steffen Tveite seem to have ended his promising drifting career, even selling his towing car.

Men han bør tilbake til drifting, for denne nye hobbyen har han ikkje taket på. //
But he should return to drifting, ’cause he doesn’t seem to be any good at his new hobby.


Erlend Petterson vurderar å kjøpe eigen bergingsbil for Tesla. //
Erlend Petterson is thinking of buying a Tesla specified towtruck. Another Tesla bites the dust.


Steffen Svingen har kutta ned på pizzainntaket. Stolt av deg Svingen(?)
Steffen Svingen has reduced his pizza intake. Previously he has always eaten 4 slizes, but now he only eats 2. Great work Svingen!